Profesionalizujeme, aby sme šetrili
Ľudia cestujú za zážitkami so sprievodom, lebo chcú v obmedzenom čase trefne vybrať klenoty danej destinácie.
Viete cestovať sami… a spokojnosť s dovolenkou bude priamo úmerná kvalite prípravy. Čím náročnejšia destinácia, tým viac to platí. (stále sú destinácie, kde sa nemá čo pokaziť).
A teraz si predstavte, že najlepší sprievodca sa stane tvarou cestovky a zverejní svoje číslo pre vybavenie dotazov záujemcov.
Čo sa stane?
- Keď mu budete volať, asi Vám nedvihne, lebo bude práve na zájazde.
- Keď sa mu dovoláte, možno práve bude prežívať svoj jet-leg a takto unavený, nebude mať silu Vás nadchnúť pre zájazd.
- Po týždni snaženia sa o to, aby ste sa mu dovolali, a na konci sklamaný z telefonátu, vzdávate myšlienku dovolenky s touto cestovnou kanceláriou.
Medzičasom, cestovná kancelária zháňa ďalšieho super-sprievodcu a naráža na realitu: takýchto supermanov ochotných prebrať toto bremeno je málo. Sú vzácni.
Voľakedy obľúbený sprievodca sa stáva priečnym, podráždeným, sarkastickým… skrátka – unaveným.
Nemusí to tak byť.
Mnohé cestovné kancelárie dávno pochopili, že sprievodcov treba nechať robiť to, v čom sú najlepší: chystať zaujímavé programy a zabezpečiť dokonalú dovolenku pre turistov.
Aby to tak bolo, v rámci organizácie vznikla celá štruktúra, ktorá:
- Nastavuje očakávania klientov a komunikuje zájazdy
- Komunikuje s klientami a vybavuje dotazy
- Stará sa o spracovanie objednávok a zber spätnej väzby
- Pracuje so spätnou väzbou a neustále vedie iniciatívy pre zlepšovania
… a mnoho iného.
Ako vidíte – keď sa práca rozloží medzi viacero roly v tíme, celý tím je oveľa výkonnejší a ľahšie škálovateľný.
Takto je to aj vo vašej práci.
Nie je hriech, že jeden človek pokrýva viaceré zdroje. Je to do konca bežné, až žiadané.
Kým je firma na začiatku, aj pár ľudí vie pokryť dopyt.
Umenie je, rozoznať, ktoré role daný človek vykonáva, a kedy mu to prerastie cez hlavu.
Riadenie firemných interakcií je riešením.
Schválne nehovorím o procesoch, lebo procesy sú len dokumentom, ktorý začne byť relevantný až vtedy, keď sa z neho stane podklad na riadenie firemných interakcií.
Ide o evidenciu aktivít, ktoré na seba nadväzujú – čiže poznanie postupnosti úloh, ktoré sú potrebné pre vybavenie niektorého podnetu/ biznis udalosti.
Následne je potrebné rozlíšiť role, ktorým daná aktivita prislúcha.
Rola nám umožňuje merať záťaž a vyhodnocovať, kedy nastane ten moment, keď jeden človek už fyzický nemá šancu pokryť celý pôvodný záber a je potrebné pristúpiť k prerozdeleniu zodpovednosti.
Pre zložité prípady, tieto výpočty vie hravo zvládnuť Digitálne dvojča.
Pre začiatok si to viete vyskúšať aj sami.
Keď sú dôležité veci zrejmé, múdry už vie byť každý.
Ubezpečte sa, že to, čo sa vám pred očami deje, je Vám zrejmé. Ak je to príliš zložité, obráťte sa na nás.