Skip to content

Cesta klienta – ako jej lepšie rozumieť

Návšteva obchodu, alebo pobočky je pre mnohých z nás zážitok z kategórie „cestovanie v čase“. Ale, do minulosti.

Doteraz si pamätám ten pocit, keď som po COVID období zavítala do Peek&Cloppenburg, kde sme pre mamu vybrali kabát. Došli sme domov a cestou si to rozmyslela. Vrátili sme sa do Auparku, kde sme sa na pokladni dozvedeli, že nám umožnia vrátenie (dobrá správa), ale peniaze nám nahrajú ako kredit pre ďalší nákup.

Rozmaznaná online obchodmi, cítila som sklamanie, frustráciu a bezmocnosť. A hlavne, chýbalo mi pochopenie, prečo to tie obchody tak majú.

Podobné pocity prežívam, keď si odo mňa niekde pýtajú výpis z orsr, alebo sa finančná inštitúcia pýta na potvrdenie o príjme… atď.

Podobné pocity prežívajú aj vaši klienti – nech už ste zameraný na jednotlivcov, alebo korporátných klientov. Pohodlie si praje každý.

Digitálna revolúcia ovplyvňuje očakávania zákazníkov.

Je to tak.

A ten, kto to dokáže, a ešte aj pre zákazníka to bude príjemne, vyhráva!

Práve preto kvitnú pokročilé online platformy. Lebo sú:

  • pohodlné,
  • odbremeňujú klientov od rizika, že sa pomýlia,
  • dávajú priestor na „rozmyslenie“.

Áno, môže to byť drahé a možno narazíte na špekulantov, ALE oslovíte tým mnohých, ktorí váhajú.

Ale ja mám na svoje podmienky vynikajúcu cestu zákazníka!

Ruku na srdce:

  • Ste top vo vašej kategórii?
  • Už rozmýšľate ako zlacniť a trápi Vás, či Vaše podnikanie má ešte zmysel?
  • Predajcovia viac času trávia vybavovaním dodatočných otázok zákazníkov, ako samotným predajom?
  • Aktívne riešite reklamácie? 

Ak ste odpovedali aspoň 1 krát áno – cesta vášho zákazníka nie je slnečná.

Pohľad na cestu zákazníka cez DIGITÁLNE DVOJČA

Nebudeme si klamať, ľudia vo firme aj tušia kde majú problém. Ťažšie je, však, určiť  váhu problému a jeho dopad.

My sme pochopili, že zákazníci si neprajú platiť za to, aby niekto nad ich ľuďmi stal so stopkami a meral časy. Aj keď mnohí vzdychajú nad „starými dobrými časmi“ – určite pritom nevolajú po takýchto zastaralých praktikách.

Máme za to, že u klientov robia kompetentní ľudia, ktorí sú machri vo svojom odbore.

To, čím trpia je prevádzková slepota a podceňujú množstvo informácií, ktoré majú v systéme, exceloch a na pamätí.

Digitálne dvojča vašej zákazníckej cesty Vám ukáže:

  • kde klienta najviac zapájate,
  • ktoré aktivity Vám berú najviac času,
  • koľko vás vôbec stojí obsluha klienta,
  • kde je najväčší potenciál na automatizáciu,
  • ktoré časti sú funkčné a netreba ich meniť,
  • kde sa spoliehate na systém, a naopak, kde ste odkázaný na jednotlivcov,
  • ako by ste vedeli byť ešte proaktívnejší voči klientom pre zvýšenie predaja.

Ukážeme Vám trvania, prestoje, cenu za jednotlivé aktivity. A od Vás budeme chcieť iba niekoľko hodín Vášho času.

Pokiaľ ste už uvažovali nad zmenami, umožníme Vám tieto zmeny nasimulovať a v bezpečnom prostredí pozrieť, či sa naplnia vaše očakávania ohľadom dopadov.

Venovali sme naozaj dlhý čas tvorbe APELYON prístupu, aby sme zabezpečili:

  • minimálnu súčinnosť klienta,
  • maximálny vstup,
  • skombinovanie systémových údajov, excelov a vypovedaných informácií,
  • odvetvovú neutrálnosť (vieme to urobiť pre výrobný proces, ako aj pre eshop, alebo servisnú organizáciu).

Naposledy sa nám klient priuznal, že je sám prekvapený aký komplexný pohľad sme mu dokázali poskytnúť, a pritom ho to stálo 4h čistého času.

Poviem Vám, nie je to náhoda. Aj my sami si simulujeme naše služby a vyhodnocujeme za účelom neustáleho zlepšovania.

Vyskúšate to s nami?