Skip to content

Sme jedineční a špecifickí

  • by

Cítite sa, že ste jedinečný a špecifický,

ale referencie uznávate len z vášho fachu.

Firmy na trhu sa často (alebo vždy) nechávajú počuť, že sú jedineční, že ich biznis je špecifický… 

A potom keď hľadajú expertov, obmedzujú sa na tých, ktorí majú predošlú skúsenosť u konkurencie… 

❓🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔❓❓

Tak, ako to je? Ste jedineční, alebo nie?

Niekedy áno, ale niekedy by som sa zbytočne neobmedzovala. 

Skúste pripustiť, že sa na prácu dá pozeráť z dvoch dimenzií alebo perspektív:

  1. Špecifická odborná činnosť, ktorá je to srdce môjho podnikania
  2. Nešpecifické činnosti, ktoré sú vo väčšej, alebo menšej miere generické (predaj, marketing, HR, služby zákazníkom, dodávateľské vzťahy, súlad s legislatívou atď.)

Napr. Ak si vyberám asistentku – potrebujem špecificky takú, ktorá predtým robila v mojom sektore? hm… možno nie. 

Keď zamestnávam účtovníčku – naozaj to nezvládne aj taká, ktorá predtým nerobila podobné firmy? Ruku na srdce – zvládne. 

Keď vyberám IT systém – naozaj to CRM bude tak diametrálne iné pre zubára, aj pre automechanika? Porozmýšľajte… prídete na to, že nie. 

Tak je to podobné s biznis analýzou alebo projektovým riadením. 

Doručovala som s rovnakou úspešnosťou projekty v telco, bankovníctve, stavebníctve aj vo výrobe. 

Totižto, na logickej úrovni je to z pohľadu mojej práce veľmi podobné. A práve takáto cross-industry skúsenosť ma viac obohacuje, aj napomáha pri zavádzaní procesov, alebo doručovaní projektov.

Koniec koncov, najlepší sa neučia od konkurencie, ale z iných odvetví. 

Ako to máte vy?