Cítite sa, že ste jedinečný a špecifický,
ale referencie uznávate len z vášho fachu.
Firmy na trhu sa často (alebo vždy) nechávajú počuť, že sú jedineční, že ich biznis je špecifický…
A potom keď hľadajú expertov, obmedzujú sa na tých, ktorí majú predošlú skúsenosť u konkurencie…
❓🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔❓❓
Tak, ako to je? Ste jedineční, alebo nie?
Niekedy áno, ale niekedy by som sa zbytočne neobmedzovala.
Skúste pripustiť, že sa na prácu dá pozeráť z dvoch dimenzií alebo perspektív:
- Špecifická odborná činnosť, ktorá je to srdce môjho podnikania
- Nešpecifické činnosti, ktoré sú vo väčšej, alebo menšej miere generické (predaj, marketing, HR, služby zákazníkom, dodávateľské vzťahy, súlad s legislatívou atď.)
Napr. Ak si vyberám asistentku – potrebujem špecificky takú, ktorá predtým robila v mojom sektore? hm… možno nie.
Keď zamestnávam účtovníčku – naozaj to nezvládne aj taká, ktorá predtým nerobila podobné firmy? Ruku na srdce – zvládne.
Keď vyberám IT systém – naozaj to CRM bude tak diametrálne iné pre zubára, aj pre automechanika? Porozmýšľajte… prídete na to, že nie.
Tak je to podobné s biznis analýzou alebo projektovým riadením.
Doručovala som s rovnakou úspešnosťou projekty v telco, bankovníctve, stavebníctve aj vo výrobe.
Totižto, na logickej úrovni je to z pohľadu mojej práce veľmi podobné. A práve takáto cross-industry skúsenosť ma viac obohacuje, aj napomáha pri zavádzaní procesov, alebo doručovaní projektov.
Koniec koncov, najlepší sa neučia od konkurencie, ale z iných odvetví.
Ako to máte vy?